Ook hier geen gaswinning!

3 november 2017

Gaswinning moet het ontgelden tijdens SP protest tour door het Groene Hart

Foto: SP

Zaterdag 28 okt kwamen ruim 40 SP-ers uit het  Groene Hart en omgeving bijeen voor een rode protesttocht door het Groene Hart.

21 oktober 2017

SP met regio in actie tegen gaswinning in het Groene Hart

Foto: SP

In het kader van de actie ‘Laat het Groene Hart niet barsten’ organiseert de SP op 28 oktober in Woerden, Bodegraven en Gouda een bustour samen met de lokale SP afdelingen. Tijdens deze bustour onder leiding van SP Tweede Kamerlid Sandra Beckerman zullen de afdelingen Woerden, Gouda en Alphen aan den Rijn (waar Bodegraven onder valt) en sympathisanten drie wijken in trekken om de bevolking daar op de hoogte te stellen van de plannen van Vermilion Energy om gas te winnen binnen en rondom hun gemeente.

4 september 2017

Laat het Groene Hart niet barsten!

Bijna iedereen gebruikt gas om te koken of voor verwarming. We zijn sinds de jaren 60 niet anders gewend. Dat gas moet natuurlijk ook ergens vandaan komen. Het meeste komt uit Groningen, maar vergis je niet: er zit ook gas in de grond van Zuid-Holland en Utrecht!

27 augustus 2017

Record aantal handtekeningen tegen gaswinning Groene Hart opgehaald

Foto: SP

Onder schitterende weersomstandigheden en met hulp van de buurafdelingen Alphen ad Rijn en Zuidplas heeft SP Gouda op 26 augustus tijdens de braderie van Bruisend Reeuwijk voor de derde dit jaar handtekeningen verzameld voor de petitie tegen gaswinning in het Groene Hart.

30 mei 2017

EenVandaag en Radio 1 besteden aandacht aan de strijd tegen de plannen voor gasboring in Groene Hart

Mensen in het Groene Hart en in de rest van Nederland weten wat ze willen, een veilige en schone woonomgeving. Steeds meer mensen zien in dat we afscheid moeten nemen van de winning van gas in Nederland. Duurzaamheid realiseer je niet door nieuwe investeringen te doen in onnodige en vervuilende olie- en gaswinning, zoals de plannen voor gasboring in Woerden in het Groene Hart. Het is een stap terug in de energie transitie waar niemand, behalve de landelijke overheid en de directie van Vermilion Energy, op zit te wachten.