SP-Gouda start onderzoek naar vliegtuigoverlast

18 maart 2014

SP-Gouda start onderzoek naar vliegtuigoverlast

In april trekt SP-Gouda de wijken in voor onderzoek onder bewoners naar vliegtuigoverlast. De toename van klachten hierover komt niet uit de lucht vallen: over heel 2013 steeg het totale aantal meldingen bij de Milieudienst Rijnmond met ruim 40%.

De SP kreeg onlangs een melding over toenemende vliegtuigoverlast uit de wijk Bloemendaal. Deze bewoners hebben vooral last van vliegtuigen van Transavia die vliegen op Rotterdam-The Hague airport (het vroegere Vliegveld Zestienhoven).

Belangrijke extra reden voor het onderzoek is dat het vliegveld uitbreidingsplannen heeft. Als de overlast nu al groot blijkt te zijn, dan is het belangrijk om, als stad, nu al ons geluid te laten horen. Overigens beslist de rijksoverheid hierover, niet de provincie of de gemeente.

Toename 2013
Over heel 2013 kreeg de Milieudienst Rotterdam Rijnmond (DCMR) vanuit  Gouda 66 meldingen over vliegtuigoverlast van Rotterdam-The Hague Airport.  In totaal (dus uit alle regio’s) waren het er ruim 5.000. Ten opzichte van de  3.496 over heel 2012 steeg het aantal meldingen met  ruim veertig procent.

Melding maken
We horen graag uw verhaal, als u overlast ervaart, maar ook als dat niet zo is.

U kunt ook een melding maken bij de milieudienst Rijnmond: 010- 246 80 00

Zie ook: