SP, ChristenUnie en 50+ stellen gezamenlijke vraag over wijkteams

2 juli 2014

SP, ChristenUnie en 50+ stellen gezamenlijke vraag over wijkteams

Drie partijen, de SP, ChristenUnie en 50+ hebben gezamelijke een schriftelijke vraag aan de wethouder ingedient (een zogenaamd artikel 38 vraag). Dit naar aanleiding van de aangekondigde wijziging in subsidie voor de wijkteams

De ChristenUnie fractie, Gouda’s 50+ en de SP fractie hebben kennisgenomen van de zorgen van betrokken burgers en wijkteams over het voortbestaan van de wijkteams. Tijdens de presentatie van het bestuursakkoord op 17 juni 2014 is ons verzekerd door wethouder Bergman dat er gezocht wordt naar samenwerking met de Raad en betrokkenheid van de inwoners van Gouda. In een ontmoeting met wethouder Niezen hebben de wijkteams echter een andere boodschap ontvangen. Dit blijkt ook uit de Kadernota 2015 – 2018 en de brief van wethouder Niezen van 1 juli 2014.

Vanavond, 2 juli 2014, wordt er over de kadernota gedebateerd in de gemeenteraad.