Er staat heel wat op het spel 19 maart!!

23 februari 2014

Er staat heel wat op het spel 19 maart!!

19 maart is een cruciale dag voor Nederland! Meer dan ooit heeft de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen gevolgen voor de samenleving - OOK IN GOUDA!

Natuurlijk, de begroting sluitend maken is belangrijk, maar dat mag nooit ten koste gaan van de mensen in onze samenleving! Nederland is het op 5 na rijkste land van de wereld. Dan moet het toch mogelijk zijn om zaken als werk, toegang tot de zorg en sociale voorzieningen te garanderen?! Dat is volgens de SP weer mogelijk in Gouda, en eerlijk delen staat daarbij voor ons centraal.

Het besef onder de mensen leeft dat je voor echt linkse politiek bij de SP moet zijn. Steeds meer mensen zien dat de PvdA geen optie meer is, die partij is veel te liberaal geworden. Het is belangrijk dat mensen zien dat de huidige regeringspartijen VVD en PvdA en "gedoogpartij" D66 geen optie meer zijn. Als SP hebben wij als eerste de gevaren van de decentralisatie van de zorg op de agenda gezet. Zo ook bij de Wajong en bijstand en jeugdzorg.

Vergeet één ding niet: we zitten nog steeds in een crisis!! Week in, week uit verliezen mensen hun baan. De toegang tot tal van voorzieningen staat onder druk. Zo ook de pensioenen, werk en huisvesting! Thuiszorg voor de ouderen en gehandicapten wordt geschrapt, er wordt flink gekort op de sociale zekerheid. Kortom, er staat veel op het spel!

Als u Gouda menswaardiger, gelijkwaardiger en meer solidair wilt maken, stem dan SP op 19 maart! Wij kiezen voor een 100% sociaal Gouda. Wij kiezen vóór optimisme en vóór sociale politiek en doen niet mee aan cynisme.

Bent u dit met me eens? Stem dan SP op 19 maart! Er valt echt wat te kiezen!