Geweldige start van onze verkiezingscampagne op 15 februari!

16 februari 2014

Geweldige start van onze verkiezingscampagne op 15 februari!

Op zaterdag 15 februari 2014 had de SP Gouda de aftrap van de campagne "op naar 19 maart!" Een geweldige dag vol muziek, dans en debat in de Agnietenkapel.

Maanden van voorbereiding gingen eraan vooraf. Op 15 februari zouden we ons team en ons programma "officieel" bekend maken. Een dag vol kunst en cultuur, dat moest het thema zijn. Vervolgens zijn Hanny, Hans van Dijk en ikzelf aan de slag gegaan met de nadere invulling. Het moest voor elk wat wils zijn.

Dat is zeker gelukt! Om 11 uur gaf het Gouds shantykoor West Zuidwest samen met mij de aftrap. Dat trok meteen veel bekijks en ik begreep van mijn zus dat het koor tot ver op de Kleiweg te horen was, wat veel publiek naar de Agnietenkapel trok. Ook onze stadsdichteres Klara Smeets had een prachtig gedicht gemaakt over stemmen en heeft dat 2x voorgedragen. Daarna was er even pauze en tijd om met burgers en andere raadsleden te praten.

Paul Ulenbelt (SP Tweede Kamerfractie) leidde samen met Boris (onze voorzitter) de discussie over pensioenen, werkgelegenheid en aanverwante zaken. Het was een levendige discussie, die best nog wat langer had mogen duren.

Daarna kwam tangodansschool Las Rosas del Tango met een ingetogen performance. Oliver droeg gedichten voor over de tango, waarop vervolgens 2 dansers de tango dansten op de oorspronkelijke muziek. Ik was zelf erg ontroerd en onder de indruk. De middag werd afgesloten door leerlingen van de Rockschool en Ron Baggerman zelf. Een spetterend optreden, er werden zelfs toegiften gegeven!

Ook de catering van Hans de Gier was tiptop in orde, we kwamen niks te kort.

Een en al muzikaal talent die dag! En dat alles door Goudse ondernemers en musici. En dat is precies een van onze speerpunten: geen kortingen meer op cultuur, wij willen graag een open podium voor allerlei musici in Gouda!

De opmerking van wethouder Cultuur D. Bergman (D66) dat het heel fijn is dat wij (de SP) een podium voor cultuur boden, heb ik ervaren als een groot compliment. Zijzelf was ook onder de indruk van de tangoperformance, waarbij zij aanwezig was.

Ook het feit dat verschillende (aspirant) raadsleden (Groen Links, Gouda Positief, Partij vd Dieren) zaterdag langs kwamen in de Agnietenkapel, heb ik bijzonder gewaardeerd.

Ik heb de dag heel bewust meegemaakt en prijs mezelf gelukkig onderdeel te mogen zijn van zo'n geweldig bestuur en afdeling! Velen hebben meegeholpen aan het mogelijk maken van deze dag. We zijn klaar voor de verkiezingsmarkten, debatten en flyeracties in de wijken (we beginnen 18 februari in Korte Akkeren)! En klaar voor een geweldige stemuitslag op 19 maart.

Dus draagt u cultuur een warm hart toe, en wilt u geen bezuinigingen meer op bibliotheken, kunstencentra, historische panden etc., stem dan SP op 19 maart!