Ouderen hebben het minder goed in Nederland en pas eind 2015 weer banengroei!

26 februari 2014

Ouderen hebben het minder goed in Nederland en pas eind 2015 weer banengroei!

Zo maar 2 berichten in het AD. De Nederlandse economie groeit harder dan Brussel had verwacht eind 2013, maar pas eind 2015 is er sprake van een "marginale banengroei". Tegelijkertijd hebben ouderen het slechter gekregen in Nederland. Laat je niks wijs maken, we zitten voorlopig nog steeds in een crisis!! Geloof de fabeltjes van dit kabinet niet!

We zitten in Nederland qua economische groei nog steeds op een Zuid-Europees niveau. Op de woningmarkt en en arbeidsmarkt moet nog veel gebeuren vindt de EU. Wie nu arbeidskrachten nodig heeft, kijkt eerst naar flexkrachten. Banengroei volgt altijd pas met vertraging op herstel. Dus we zitten zeker nog 2 jaar in een economische crisis.

Tegelijkertijd hebben ouderen het steeds minder goed in Nederland! Dat komt vooral door de belastingdruk, lage rente en de hoge druk op voorzieningen. De zorg in Nederland is goed, lucht en water zijn schoon, en ook qua welzijn valt er weinig aan te merken op Nederland stelt een onderzoeker uit de bankwereld. Maar de financiële zekerheid van ouderen staat onder druk! Er is sprake van een groeiend geldgebrek bij ouderen.

Die 2 dingen samen overziend ontstaat bij mij een somber financieel beeld, ook in Gouda! De komende 2 jaar is het zeker nog buffelen, voor jong en oud!

Ik ben er vóór om het geld dat de gemeente nog heeft, vooral te investeren in het sociale domein (zorg, welzijn en leefbaarheid) en cultuur, voor alle Gouwenaars! Dan kunnen we investeren in voorzieningen in de wijken en zorg in de buurt bieden.

Bent u dit met me eens, stem dan SP op 19 maart! We laten onze inwoners toch niet nog eens 2 jaar in de kou staan? Stem voor, stem SP!