Er moet een goed buitenbad komen in Gouda!

16 juni 2014

Er moet een goed buitenbad komen in Gouda!

Op 10 juni jl. - en ook al eerder - stond er een ingezonden brief in het AD Groene Hart van J. Sauter. Ik vind het ook heel raar dat we wel een peperduur nieuw Groenhovenbad hebben (van € 13 mln.), maar geen goed buitenbad zoals voorheen!

Fantastisch voor al die Olympische waterpolo-ers die er kunnen trainen, maar de gewone Gouwenaars mogen van dat wedstrijdbad geen gebruik maken. En vervolgens is er een klein buitenbad, waarin men niet meer zoals vroeger gewoon lekker in de zomermaanden buiten kan zwemmen.

We moeten dus nu uitwijken naar Stolwijk of Haastrecht, willen we lekker buiten kunnen zwemmen de komende maanden!

Hebben we een peperduur binnenbad (voor waterpolo) waar we geen gebruik van mogen maken en geen buitenbad! En dat zou dan de investering van € 13 mln. waard zijn? Ik denk van niet!! De gewone burger betaalt weer eens voor een bad waar je geen gebruik van kunt maken! En ik wijs ook nog eens op het feit dat er geen warmwatertherapie mogelijk is voor chronisch zieke reumapatiënten! Zijn die patiënten dan geen inwoner van Gouda en hebben die ook geen recht op lekker zwemmen in het Groenhovenbad?

Het komt mij voor dat die hele € 13 mln. alleen bedoeld is geweest om die Olympische kwalificatie binnen te halen als waterpolobad, maar dat er niet gedacht is aan de gewone burger in Gouda. Echt een enorme desinvestering wat mij betreft!

En het geeft maar weer eens aan dat de gemeente de afgelopen jaren teveel in gebouwen en grond heeft geïnvesteerd en niet in de burgers! De SP noemt dat Het Vergiet Van Gouda van ca. € 90 mln.!

Ben benieuwd wat het nieuwe college gaat doen!!! Ik zal het in elk geval kritisch volgen!