Jongeren

19 september 2018

Gratis feest voor jongeren!

Foto: SP

Op 8 october a.s. zijn alle jongeren van Gouda en omstreken welkom in SO WHAT voor een super gave avond met de band OSKOED SLOTTERS en Tweede Kamerlid Peter Kwint.

13 april 2016

SP en Christen Unie stellen vragen over jeugdloon-vrije gemeente

Foto: SP

3 februari diende de SP een motie in voor een jeugdloonvrije gemeente. De motie riep het college op jongeren vanaf 18 jaar in dienst van de gemeente ten minste  het wettelijk minimum loon te betalen. Voorts riep de motie ertoe op om bij het afsluiten van contracten met derden eveneens toepassing van het wettelijk minimum loon af te dwingen ten aanzien van 18 plussers.

31 december 2015

Waarom wonen hier geen jongeren?

Foto: SP

113 000 vierkante meter kantoorruimte in Gouda staat leeg.

30 december 2015

Aanvulling perbericht SP - Rood start een buurthuis in Gouda

In het persbericht dat vanuit de SP is verstuurd “ROOD start een buurthuis voor jongeren” is ten onrechte de indruk gewekt dat het initiatief om vrije inloop-avonden voor jongeren te organiseren enkel op het conto van ROOD Gouda geschreven kan worden. We hechten eraan om te benadrukken dat het idee om een buurthuis voor jongeren te organiseren een luisterend oor vond bij de Speelwinkel. Samen met de Speelwinkel heeft het idee de vorm gevonden die het nu heeft, een vrije inloop voor Goudse jongeren op vrijdagavond. Hierbij staat centraal dat alle Goudse jongeren welkom zijn.  Mede dankzij de inzet van vrijwilligers van de Speelwinkel wordt dit initiatief mogelijk gemaakt.

29 december 2015

ROOD Gouda start een buurthuis voor jongeren

Foto: SP

Vrijdagavond 1 januari om 19:00 uur opent ROOD Gouda samen met andere vrijwilligers de deuren van een buurthuis voor jongeren van 12 t/m 18 jaar. Een plek waar jongeren kunnen hangen, voor een paar cent een glaasje fris kunnen drinken en muziek kunnen luisteren. Elke vrijdagavond kunnen hangjongeren daar terecht. Na veel gesprekken met jongeren afgelopen zomer bleek namelijk dat er voor die groep veel te weinig te doen is.