ROOD Gouda start een buurthuis voor jongeren

29 december 2015

ROOD Gouda start een buurthuis voor jongeren

Foto: SP

Vrijdagavond 1 januari om 19:00 uur opent ROOD Gouda samen met andere vrijwilligers de deuren van een buurthuis voor jongeren van 12 t/m 18 jaar. Een plek waar jongeren kunnen hangen, voor een paar cent een glaasje fris kunnen drinken en muziek kunnen luisteren. Elke vrijdagavond kunnen hangjongeren daar terecht. Na veel gesprekken met jongeren afgelopen zomer bleek namelijk dat er voor die groep veel te weinig te doen is.

Lennart van Wijk, lid van ROOD Gouda legt uit, "We starten samen met andere vrijwilligers een buurthuis voor jongeren van 12 tot en met 18 op de vrijdagavond. Gewoon een plek waar jongeren kunnen hangen, voor een paar cent een glaasje fris kunnen drinken en muziek kunnen luisteren. Er is een groeiend probleem van hangjongeren in Gouda, want er is veel te weinig te doen voor deze groep. Ze mogen nog niet drinken en uitgaan en ieder weekend thuiszitten is natuurlijk ook onwenselijk. In plaats van de politie op de overlast op straat af te sturen, besloten we samen te werken om zelf een plek te maken waar deze jongeren wel terecht kunnen. Toen ontstond het idee om een eigen buurthuis op te zetten. De gemeente heeft alle buurthuizen wegbezuinigd. Dus dan bieden we ze toch zelf een plek waar ze wel welkom zijn?"

Adres: Raam 60-62.

Wanneer: elke vrijdag avond vanaf 19:00 uur.