30 augustus 2022

Onzekerheid over energietoeslag

Foto: SP

Kunnen we het ons straks nog wel veroorloven om de verwarming aan te zetten als het winter wordt? De berichten over exploderende energietarieven buitelen over elkaar heen, nu kleine energieaanbieders failliet gaan en de lage vaste contracten voor steeds meer mensen aflopen.

Voor de mensen met de laagste inkomens heeft het Kabinet Rutte een energietoeslag beschikbaar gesteld, die door de gemeentes wordt uitgekeerd. Omdat het voor veel mensen helaas noodzakelijk is dat dit geld er snel er komt, is het belangrijk dat deze toeslag makkelijk en snel bij de mensen terecht komt. Maar daar lijkt de schoen te wringen.

17 juni 2022

Reactie: Coalitieakkoord mist antwoorden op de grote vraagstukken

Foto: SP

Vorige week kwam er witte rook uit het Huis van de Stad: GroenLinks, D66, PvdA, ChristenUnie en CDA zijn tot een coalitieakkoord gekomen voor de komende vier jaar. Een periode met ongekend grote uitdagingen, waarop echte antwoorden (nog) ontbreken.

16 maart 2022

Van de straat naar de raad; met of zonder zetel

Door omstandigheden is afgelopen december door onze Algemene Ledenvergadering besloten om niet deel te nemen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Een pijnlijk besluit, waardoor de SP na jaren verdwijnt uit de Goudse raadszaal.

5 februari 2014

Gebruik cultuur in het sociale domein?!

In Binnenlands Bestuur staat dat de helft van de gemeenten extra bezuinigingen op cultuur voorziet. Met name op bibliotheken en centra voor kunsten wordt bezuinigd. Dat je kunst in kunt zetten als middel om te investeren in het sociale domein in plaats van te bezuinigen op cultuur, werpt mogelijk een ander licht op de bezuinigingen en innovatie in de culturele sector.

2 februari 2014

Toegankelijkheid zorg holt hard achteruit!

Recent is onderzoek uitgevoerd door de SP onder huisartsen en fysiotherapeuten over de toegankelijkheid van de zorg. Deze holt hard achteruit!