SP zorgt voor cameratoezicht in Korte Akkeren.

26 februari 2006

SP zorgt voor cameratoezicht in Korte Akkeren.

Op zaterdag 25 februari deelde de SP afdeling Gouda camera's uit in Korte Akkeren.
Deze ludieke actie werd gevoerd onder het motto: "Hou ze in de gaten, dat doen zij ook!"

De SP Gouda is van mening dat cameratoezicht de gemeente veel geld kost en vooral een vorm van schijnveiligheid oplevert. Immers, de echte criminelen zorgen er wel voor dat ze onherkenbaar in beeld komen. Meer politie op straat is veel effectiever. Als ludieke actie van de SP Gouda worden er daarom op zaterdag 25 februari in Korte Akkeren camera's uitgedeeld onder het motto: "Hou ze in de gaten, dat doen zij ook!"

De bewoners van Korte Akkeren worden opgeroepen om met deze camera's de gemeente in de gaten én aan hun afspraken te houden en de SP foto's en filmpjes toe te sturen van misstanden die ontstaan door wanbeleid van de gemeente en woningcorporaties.

De afgelopen jaren heeft het gemeentebestuur Korte Akkeren flink laten verloederen. Er is veel achterstallig onderhoud. De wijk moet daarom de komende 10 jaar op de schop. Daarbij komt ook nog de aansluiting van de nieuwe "waterwijk" Westergouwe op het centrum van de stad . Er zijn tal van sloopplannen opgesteld. De bewoners hebben toegezegd gekregen dat zij inspraak krijgen bij deze plannen. Gelooft u het?

De SP Gouda is natuurlijk ook voorstander van een verbetering van woon-, werk- en winkelvoorzieningen en vooral van een goed leefklimaat in de toekomst. Voorwaarden daarbij zijn wel:
Voorkomen van onnodige sloop van sociale huurwoningen als er geen goed alternatief is.
Als er al wordt gebouwd en vernieuwd dient er meer perspectief te zijn op het scheppen van banen voor bewoners uit de wijk zelf.

• Optimale verkeersveiligheid bij herinrichting.
  • Meer groen, betere speelvoorzieningen en voorkomen van parkeeroverlast.
  • Een beter gemengde samenstelling van de bevolking in de toekomst.
  • Vooral ook aandacht voor ouderen, jongerenhuisvesting en de positie van starters op de woonmarkt.

Een beter Nederland begint hier
SP Gouda