Onderhandelingen en bestuursakkoord

27 april 2006

Onderhandelingen en bestuursakkoord

In de raadsvergadering van 26 april 2006 werd het bestuursakkoord besproken. Iedere partij had een toespraak voorbereid waarin werd terug gekeken op de onderhandelingen De enige partij die geen toespraak hield was de SP.

Reactie van fractievoorzitter Mary van Asperen:”Ik vind het erg jammer dat wij niet op de hoogte waren gesteld dat er van ons verwacht werd dat wij het woord zouden nemen om onze visie op de onderhandelingen en het bestuursakkoord te geven. Wij verkeerden onder de veronderstelling dat het bestuursakkoord raadsbreed besproken zou worden en hebben geen toespraak voorbereid. Ik hoop dat ons in het vervolg van tevoren duidelijk wordt gemaakt wat er wel of niet van ons verwacht wordt.”

Na afloop van de vergadering kregen de SP raadsleden van diverse kanten bijval en is met burgemeester Cornelis afgesproken om binnenkort eens rond de tafel te gaan zitten om te kijken hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen.

Wat de SP opviel op deze avond is dat de VVD punten als OZB verhoging op zakelijke panden naar voren bracht die in de eerste besprekingen ook al aan de orde waren gekomen en waar ze toen feitelijk mee hebben ingestemd door verder te gaan met de onderhandelingen.