Goudse politiek op TV Gouwestad

22 oktober 2006

Goudse politiek op TV Gouwestad

Met het discussieprogramma "Rondje Gouda" besteedt Gouwestad TV aandacht aan de Goudse politiek.

Voor de uitzendingen over de wijken zullen ook fracties worden uitgenodigd voor de discussie. In elke uitzending doen drie nieuwe raadsleden mee aan het vraag- en antwoord spel en doen twee teams mee aan de quiz. SP’ers worden van harte uitgenodigd om bij de opnamen aanwezig te zijn op de volgende data:

• Opnamen: Zaterdag 9 december 15.30-16.30 uur, Uitzending: vanaf zondag 17 t/m 23 december 10.30-11.30, 19-20, 22.30-23.30 uur, Thema: Korte Akkeren

• Opnamen: Zaterdag 10 februari 15.30-16.30 uur, Uitzending: vanaf zondag 18 t/m 24 februari 10.30-11.30, 19-20, 22.30-23.30 uur, Thema: Actuele politiek
  • Opnamen: Zaterdag 14 april 15.30-16.30 uur, Uitzending: vanaf zondag 22 t/m 28 april 10.30-11.30, 19-20, 22.30-23.30 uur, Thema: Gouda-Oost

De discussie van 9 december zal gaan over de herstructurering van de wijk Korte Akkeren. Daarbij komen onderwerpen aan de orde als:

• Sloop/nieuwbouw
  • Leefklimaat
  • Overlast/veiligheid
  • Speelplekken
  • Jeugdwerkloosheid
  • Buurtvaders

Het is de bedoeling dat wijkbewoners (leden van het wijkteam of andere bewonersorganisaties) in discussie gaan met vertegenwoordigers van de gemeenteraad, woningbouwcorporaties, gemeente en bedrijfsleven.

ALLE fracties in de raad worden uitgenodigd om bij de opnamen aanwezig te zijn en ook actief aan de discussies deel te nemen. Twee of drie partijen worden uitgenodigd aan de centrale discussietafel; de andere partijen kunnen vanaf de publieke tribune meepraten. Daarbij zal Gouwestad meer ruimte inbouwen voor die inbreng vanaf de publieke tribune dan in onze eerste uitzending van Rondje Gouda over de gemeentelijke fusieplannen.

Quiz:

Voor de quiz (met algemene vragen over Gouda) worden dit keer de fracties van D66 en ChristenUnie uitgenodigd om een team van twee personen af te vaardigen.

Vraag/antwoordspel:

Voor het vraag- en antwoordspel dat met nieuwe raadsleden wordt gespeeld, worden: Dirk Barth (CDA), Mary van Asperen (SP) en Ria Jansen (GBG) uitgenodigd.