Milieu: Toch terrasheaters, maar ‘t Veerstalblok blijft voorlopig groen

2 april 2008

Milieu: Toch terrasheaters, maar ‘t Veerstalblok blijft voorlopig groen

Samen met GroenLinks en GBG hebben we geprobeerd om de energieverspillende terrasverwarming in Gouda te verbieden. Dit was onder andere ingegeven door de verwachte vaart die de aanschaf hiervan zou kunnen nemen met het rookverbod dat deze zomer in de horeca ingaat. Helaas is dit niet gelukt.
Goed nieuws is dat het Veerstalblok aan de zuidrand van Gouda voorlopig groen blijft.

Nadat de PvdA Ouderkerk de linkse fracties in Gouda had gealarmeerd over de plannen van de Ouderkerkse raad om toch een industrieterrein aan te gaan leggen en wel van de zwaarste categorie. Hierop hebben we de koppen bij elkaar gestoken en een motie voorbereid die is aangenomen door alle partijen in Gouda, waardoor deze aantasting van het spaarzame groen in onze omgeving voorlopig uit de lucht is. (Gouda heeft deze grond ooit geruild met Ouderkerk voor grond om de Zuidwestelijke Randweg over aan te leggen. Een plan waar ons vorige raadslid Willem Westendorp ook al het heil niet van in zag. Wij zien de oplossing (o.a.) in een vergaande investering in het Openbaar Vervoer i.p.v. meer asfalt)