“Red de Postbode” ook in Gouda

17 mei 2008

“Red de Postbode” ook in Gouda

Alle leden in Gouda en daarbuiten hebben natuurlijk de kaart-sticker ontvangen. De SP afdeling Gouda zal komende zaterdag 24 mei ook met een gigantische postkaart op de markt en/of bij het postkantoor staan. Op de postkaart kan iedereen zijn steun betuigen aan de stakende postbodes van TNT. De postkaart zal worden aangeboden aan de Goudse postbodes.

“Veel TNT-werknemers vinden het onbegrijpelijk dat er in de media en in de politiek zo weinig aandacht is voor het verhaal achter deze stakingen,” constateert SP Tweede Kamerlid Manja Smits. “Want ze strijden niet voor een half procent loonsverhoging, maar tegen 25 procent loonsverlaging!”

Binnen en buiten de Tweede Kamer vecht de SP samen met de werknemers voor fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden voor àlle postbezorgers. Smits: “Van eerlijke banen worden nu bijbanen gemaakt. Sociale rechten zoals doorbetaling bij ziekte verdwijnen. Zo ontstaat een steeds grotere groep mensen die zich, met verschillende bijbaantjes, moet zien te redden. Als het kabinet de postbedrijven niet dwingt om zich te houden aan het minimumloon, worden de arbeidsvoorwaarden in de postsector verder kapot geconcurreerd.” De estafettestakingen gaan de komende dagen en desnoods weken door, en zullen bij gebrek aan vooruitgang eind deze maand (28 mei) uitmonden in een landelijke staking.