SP op de bres voor wc

26 mei 2010

SP op de bres voor wc

Vrijdag 28 mei maakt de SP-Hoge Noodtour een stop op het NS-station in Gouda. Tussen 10.09 uur en 10.42 uur is een aantal Tweede Kamerleden en de SP-afdeling Gouda, beschikbaar om met reizigers in gesprek te gaan. Hoofdthema van deze tour zijn de verdwijnende toiletten in de stoptreinen.

Dit is een onwenselijke situatie wat betreft de SP, een meerderheid van de Tweede Kamer en de reizigers.
De verzelfstandigde NS trekt zich echter niets aan van de klagende reizigers en de protesterende Kamer.
De SP vraagt, middels de Hoge Noodtour, die vrijdag aandacht in het hele land voor het behoud van het toilet in de trein. Omdat het NS station Gouda ook meerdere stoptreinen op langere trajecten (Rotterdam Amsterdam, Den Haag-RotterdamUtrecht) bedient, is dit zeker een onderwerp dat ook lokale treinreizigers aangaat.
Overigens is de hoge nood bij treinreizigers niet het enige punt van zorg tijdens de komende verkiezingen.
De SP-delegatie gaat ook graag het gesprek aan over andere onderwerpen uit het verkiezingsprogramma.