SP-verkiezingstour doet Gouda aan

5 mei 2010

SP-verkiezingstour doet Gouda aan

Als onderdeel van een verkiezingstour door het Groene Hart brengt de SP-bus, met aan boord Tweede Kamerlid Manja Smits en enkele leden van de Provinciale Staten, op 7 mei een bezoek aan Gouda.
Hoofdthema van de dag is; ‘Maak het openbaar vervoer goedkoper en toegankelijk’. Samen met de Zuid-Hollandse Statenfractie van de SP voeren de afdelingen Zuidplas, Gouda, Alphen aan den Rijn en Leiden actie. Tijdens het bezoek aan het station zullen SP-leden in gesprek gaan met reizigers over de situatie van het openbaar vervoer in en rond Gouda.

Reizen met de OV-chipkaart is ook in Gouda in de meeste gevallen duurder dan reizen met een strippenkaart. Dit is gebleken uit eigen onderzoek en inmiddels erkend door Gedeputeerde Staten (GS) van Zuid-Holland. Terwijl er toezeggingen zijn gedaan over het voorkomen van hogere kosten bij het reizen met de OV-chipkaart.
Naast het openbaar vervoer zal de SP Gouda tijdens de tour ook aandacht geven aan cultuur in Gouda en een bezoek brengen aan de wijk Ouwe Gouwe.
De SP wordt rond 12:00 uur bij het Station verwacht. Tweede kamer-lid Manja Smits (1985) staat nummer 12 op de kandidatenlijst en woont in Den Haag. Studeerde geschiedenis. Was voorzitter van de Groningse SP-afdeling. Is momenteel in de Tweede Kamer woordvoerder OV-chipkaart en basis- en speciaal onderwijs.