SP verbaast zich over stilte rond chloortransporten

15 februari 2011

SP verbaast zich over stilte rond chloortransporten

De SP Gouda is verbaasd over het feit dat ze niet is geïnformeerd dat er in maart en april tijdelijk weer chloortransporten door de gemeente gaan rijden door onderhoud bij Akzo. Zowel de bewoners van het gebied rond het spoor en de fractie hebben dit nieuws uit de krant moeten vernemen en is hier zeer boos over. De SP zal vragen stellen aan de wethouder.

Na het uitblijven van een reactie op de gevolgen van de brand in Moerdijk (andere gemeenten in de regio stuurden hun bewoners een up-date over de situatie) is dit opnieuw een geval van slecht informeren van de Goudse bevolking.
Hans-Daniel van Alphen zal vragen stellen over of het college op de hoogte was en de reden van het opnieuw niet informeren van raad en inwoners. De meeste Gouwenaren zijn in de veronderstelling dat de Chloor-transporten door de stad voorgoed voorbij zijn.
Dit blijkt dus niet het geval te zijn.