SP actie voor thuiszorg leidt tot overleg met de Vierstroom

21 maart 2011

SP actie voor thuiszorg leidt tot overleg met de Vierstroom

De actie voor het personeel in de thuiszorg leverde in januari veel reacties op. Vooral het bericht in AD Groene Hart over onze ''maand van de zorg'' leverde veel telefoontjes en e-mails op.

De reacties liepen uiteen van meldingen over het uitkleden van de arbeidsvoorwaarden, verslechterde interne verhoudingen en problemen met standby diensten. Maar we hebben ook gesproken met medewerkers uit de thuiszorg die deze problemen niet herkenden.

Zij namen het juist op voor hun werkgever, die het in tijden van bezuinigingen en lagere budgetten niet makkelijk hebben. Over een aspect waren degenen die reageerden het allemaal eens; de bezuinigingen op de zorg (ook vanuit de gemeente) leidt tot een achteruitgang in de mogelijkheden om goede thuiszorg te kunnen verlenen.

Niet alleen van het personeel van de verschillende zorginstellingen, maar ook van de Goudse media kregen we reacties. Zowel Radio Gouwestad als TV Gouwestad nodigde ons uit voor een gesprek. Ook de Vierstroom zelf reageerde op de berichten in de media. Dit resulteerde in een constructief gesprek met het management, waarbij wij een toezegging kregen over de verbetering van de situatie. Vierstroom en de SP Gouda kwamen ook overeen om elkaar te blijven volgen. Bovendien zal raadslid Hans-Daniel van Alphen een dag gaan meelopen met het zorgverlenend personeel.