Red de politiepost in Schoonhoven

16 januari 2012

Red de politiepost in Schoonhoven

Vanwege de sluiting van de lokale politiepost is het niet langer mogelijk om in Schoonhoven aangifte te doen van een misdrijf. Inwoners van deze stad zijn nu aangewezen op het politiebureau van Bergambacht. Dit is te gek voor woorden en daarom voert de SP Krimpenerwaard actie. Schoonhovenaren wordt opgeroepen de petitie voor behoud van de politiepost te ondertekenen. Op woensdag 11 en zaterdag 21 januari voert de SP hiervoor actie in Schoonhoven.

Schoonhovenaren konden woensdag ook op straat de petitie ondertekenen. De handtekeningen overhandigt de SP binnenkort aan zowel het het Gemeentebestuur als de Politie Krimpenerwaard. De SP-leden deelden ook flyers uit meer informatie en een verwijzing naar de on-line petitie.

Jeroen Middag van de SP Krimpenerwaard: ”Juist voor kwetsbare groepen in de samenleving, zoals ouderen en bijv. rolstoelers, is het van belang dat de politie goed bereikbaar is. Daarom strijden wij voor het behoud van een politiepost in Schoonhoven!”