Buurten in de Buurt: "Laat je niet wegsturen bij de onderhandelingen!"

23 augustus 2012

Buurten in de Buurt: "Laat je niet wegsturen bij de onderhandelingen!"

Op 23 augustus was Plaswijck aan de beurt voor een avondje Buurten in de Buurt. Zoals andere avonden is het thema 'de recessie en de persoonlijke gevolgen'. Ook in deze wijk merken de bewoners dat het verkopen van hun huis momenteel niet meevalt. Een aantal mensen maken zich daar ook best zorgen over. Andere onderwerpen die aan orde komen bij de gesprekken aan de deur waren verlaging van de pensioenen, de noodzaak tot vergroening van economie en samenleving en Europa.

Opvallend is dat een aantal bewoners van Plaswijck het eens zijn met Emile Roemer als het gaat om de 3% regel. Hier mogen we best soepel mee omgaan, aldus een bewoner van de Schokkerwerf.

Niet iedereen weet al waar zijn stem op 12 september naar uit zal gaan, maar we spraken een mooie aantal SP aanhangers. Een nieuwe SP-aanhanger gaf ons nog een goed advies mee: "Dit keer bij de onderhandelingen de poot stijf houden en je niet weg laten sturen!"

Volgende week gaan we verder met Buurten in de Buurt in weer een ander gedeelte van Gouda.