Inwoners Gouda zijn duidelijk: Verzetsmuseum moet blijven!

26 augustus 2012

Inwoners Gouda zijn duidelijk: Verzetsmuseum moet blijven!

Zaterdag stond de SP Gouda op de hoek Blauwstraat met de Tomaat-o-meter (en Emile Roemer) om de mening van de voorbijgangers te peilen over het behoud van het Verzetsmuseum.

Met een stem in de 'ja' of 'nee'  (via het beroemde tomatensponsje) mand kon iedereen aangeven wat zijn voorkeur had. Uiteindelijk telden we 97 sponsjes in de 'ja' mand. Een duidelijk statement en een signaal voor de Goudse en Regionale politiek.

Tijdens de actie konden we ook een nieuwe "doelgroep" aanspreken: moeders met opgroeiende kinderen; sommige kinderen hadden al een presentatie over mensenrechten gehad en vonden daarom het behoud van het museum belangrijk.

Een paar mensen hebben zich zelfs opgegeven als meedenker mbt de toekomst van het museum. Naast de museumactie konden we ook redelijk goed onze verkiezingsfolders kwijt en hadden af en toe een praatje met SP-stemmers en met zwevers die nog met vragen zaten (oa over Europa, over de macht van de financiele markten, lagere pensioenen, ed)

De actie was i.s.m. het Verzetsmuseum.