Gouda zegt: 'De zorg is geen markt!'

2 september 2012

Gouda zegt: 'De zorg is geen markt!'

De SP was afgelopen zaterdag met een grote groep enthousiaste 'campaigners' aanwezig bij winkelcentrum Bloemdendaal. Daar deelden we niet alleen de traditionele flyers en felbegeerde tomatensponsjes uit, maar vroegen de winkelende voorbijgangers ook naar hun mening over marktwerking in de zorg.

Dat deden we met de bekende Tomaat-O-Meter en de bijbehorende stelling:' De Zorg is geen markt'.

Bijna 90% van de stemmers is het eens met deze stelling. Opvallend is dat de mensen, die het liefst zien dat de marktwerking uit de zorg verdwijnt, of zelf in de zorgsector werkzaam zijn of veel gebruik maken van de zorg. Veel mensen maken zich druk om het verminderde serviceniveau, oplopende kosten en kwaliteitsvermindering. Punten waarvan de iniatiefnemers van marktwerking in de zorg nou juist steeds zeggen dat dit gaat verbeteren... .

De SP is verheugd dat op deze zaterdag in Gouda is gebleken dat onze visie op zorg door veel voorbijgangers, onafhankelijk van hun politieke voorkeur, wordt gedeeld.