In debat: Roemer, Rutte of....

9 september 2012

In debat: Roemer, Rutte of....

Vrijdag 7 september vond er een, door de SGP-J georganiseerde, debat plaats in Driestar Educatief met inbreng van SP, VVD en de SGP. Het thema van de avond was: "Rutte, Roemer of .....".

De opening bestond uit gezang, een Bijbellezing en gebed. Daarna konden de sprekers direct aan de slag. De onderwerpen zijn Griekenland, Poolse werkers, de houdbaarheid van verschillende pensioenleeftijden in Europa, de vraag of Europa zich moet blijven baseren op haar joods-christelijke wortels. Niet de minste thema’s.

Hans-Daniel van Alphen begon en lichtte de SP-standpunten uitvoerig toe: het was doodstil in de zaal, waar vooral jongeren zaten. Als tweede sprak Laura Werger van de VVD – Gouda en als derde de voorzitter van de landelijke SGP-J, Jacques Roozendaal. Na de pauze was het woord aan het publiek. Zij mochten nu de vragen stellen. Er werd bv gesproken over de splitsing van de euro, over de noodzaak van meer technische studenten, over hypotheekrente-aftrek, over duurzaamheid en over de rol van de overheid. De verschillen tussen SP en VVD kwamen redelijk uit de verf. De avond eindigde met de oproep tot een stabiele regering en met een gebed. Er werd nog gezellig nagepraat bij een drankje. Als SP-ers voelden we ons zeer welkom en serieus genomen, dus een compliment voor de jongeren die dit georganiseerd hebben!