SP volop aanwezig in de Krimpenerwaard

5 september 2012

SP volop aanwezig in de Krimpenerwaard

De SP heeft de afgelopen dagen ook haar gezicht laten zien in de Krimpenerwaard. Onze enthousiaste leden bezochten daar de verschillende weekmarkten en een debat.

Voor veel mensen is de aanwezigheid van een SP delegatie in de Krimpenerwaard nog een beetje wennen. Maar voor de 3e achtereenvolgende verkiezingen was de SP duidelijk zichtbaar op straat.

Ook in Schoonhoven is de Tomaat-O-meter ingezet met de stelling 'De zorg is geen markt'. En eigenlijk met het zelfde resultaat als in Gouda. Ruim 95% van de 'stemmende' voorbijgangers ziet de marktwerking liever uit de zorg verdwijnen. Blijft toch vreemd dat de partijen die dit hebben geintroduceerd en handhaven zoveel aanhang hebben...

Op de weekmarkt in Bergambacht gingen de SP-campaigners het gesprek aan met de voorbijgangers. Het onderwerp van gesprek was meestal de zorgen die de mensen hebben over de gevolgen van de crisis. Werkeloosheid, kosten van de zorg en duurder worden van het leven waren de onderwerpen die de mensen het meest bezig hielden.

Op 30 augustus vond er een debat plaats op het Schoonhovens Collega. Voor de SP voerde kandidaat kamerlid Femke Reudler Talsma het woord. Uiteraard kon ze rekenen op steun van lokale SP-leden!