Debatavond in Waddinxveen: Meedoen en bijdragen aan de samenleving

9 oktober 2012

Debatavond in Waddinxveen: Meedoen en bijdragen aan de samenleving

De drie progressieve partijen PvdA, Groen Links en SP in Waddinxveen gaan gezamenlijk een serie debatavonden over actuele politieke onderwerpen organiseren.  Alle  drie de partijen zijn van mening dat er meer progressieve samenwerking en meer maatschappelijk debat nodig  zijn om maatschappelijke kwesties in Waddinxveen daarop voor het voetlicht te brengen.

Graag nodigen wij u van harte uit voor het eerste debat met als thema: Meedoen en bijdragen aan de samenleving

Hoewel de precieze contouren nog niet bekend zijn, kunnen we ervan uitgaan dat er in de komende jaren vanuit het rijk een aantal belangrijke taken die met burgerparticipatie te maken hebben bij de gemeente worden neergelegd. Daarnaast zijn er de nodige veranderingen gaande op het gebied van de WMO.

We vinden het belangrijk dat er gesproken wordt over het meedoen van mensen aan de Waddinxveense samenleving.  Wat vinden we hierin belangrijk?  Hoe kunnen we er met z’n allen voor zorgen dat iedereen volwaardig en zelfstandig kan deelnemen en zijn of haar steentje daarbij ook  daadwerkelijk bijdraagt. We willen daarbij op zoek gaan naar de keuzemogelijkheden die de gemeente heeft en die vanuit een progressieve linkse hoek bekijken.

Datum: maandag 29 oktober

Tijd:  20.00 uur