SP-Gouda op de radio

8 december 2013

SP-Gouda op de radio

Onze voorzitter Boris Stil was op zaterdag 7 december samen met Lenny Roelofs, onze lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen, te horen op Gouwestad radio. Boris en Lenny waren te gast in het ochtendprogramma van Marcel Vos.

Het gesprek ging over de naderende verkiezingen en wat we zouden doen - al fantaserend - als we als SP 15 zetels halen (van de 35) en in het college komen. Fantaseren is mooi, maar er moet nog wel wat gebeuren in Gouda! Zo heeft Lenny de thema's uit ons verkiezingsprogramma (wat op 14 januari a.s. aan onze leden wordt voorgelegd) benoemd en aangegeven dat er de nodige actie te verwachten is de komende maanden, bijv. rond het zwembad, en dat onze aftrap plaatsvindt op 15 februari a.s. in de Agnietenkapel.

Boris is ingegaan op de vraag van Marcel naar onze zichtbaarheid de afgelopen maanden in de raad. Boris heeft ons algeheel gevoelen nogmaals herhaald, nl. dat Hans-Daniël de afgelopen jaren hard in z'n eentje in de raad heeft gewerkt en dat we hem daar zeer erkentelijk voor zijn. Het valt niet mee in je eentje in de raad te zitten. Daarop aansluitend benadrukte Lenny nogmaals voor zetelwinst te gaan (van 1 naar 2) en misschien nog wel wat meer. Maar dat betekent wel dat we vanaf nu volledig de registers open trekken om onze bekendheid als nieuw bestuur en nieuwe kandidatenlijst en programma gestalte te geven en te streven naar een 100% Sociaal Gouda!

De ochtend stond ook in het teken van Donate a gift en Boris en Lenny hebben ook een cadeautje gebracht en staan op de foto bij de tafel met cadeaus. Er waren nog niet heel veel cadeaus ingeleverd, dus hierbij aan iedereen de oproep om die actie te steunen! Koop een mooi cadeautje ter waarde van 10 a 15 euro voor een mede Gouwenaar, die het rond Kerst van de Voedselbank uitgereikt krijgt. Denk aan speelgoed voor een kind, een lekker luxe badproduct of geurtje voor hem of haar. Doneer dus een cadeau tussen 6 en 13 december van 8.30 tot 17 uur in het Huis van de Stad naast het station