SP boekt succes in de gemeenteraad

28 mei 2015

SP boekt succes in de gemeenteraad

De SP heeft 27 mei 3 amendementen en 2 moties ingebracht. Het SP amendement inzake de jaarlijkse evaluatie van de gekozen werkwijze met 2 adviesraden in het sociaal domein (GASD en CAR) is aangenomen.

Omdat er uiteindelijk naar het oordeel van de SP teveel werd afgeweken van de verordening, is tegen de verordening burger- en clientparticipatie gestemd. De verordening, inclusief ons amendement, is wel aangenomen.

Kwaliteit onderdeel van Monitor Sociaal Domein

Er wordt op ons verzoek ook gelet op de kwaliteit van zorg in de monitor voor het sociaal domein. De monitor sociaal domein is bedoeld om te controleren of het wel goed gaat met onze sociale en zorg voorzieningen. Onze motie voor meer kwalitatieve gegevens in de monitor Sociaal Domein heeft het niet gehaald, We zijn nog niet tevreden, maar het is in elk geval een begin.

Werknemers van Promen verdienen een goede CAO

De motie om de wethouder te vragen naar een deugdelijke CAO voor ons SW-bedrijf Promen hebben we aangehouden, omdat de wethouder volgende week op het VNG congres zijn best gaat doen om de VNG te bewegen met de vakbonden tot een CAO SW te komen. We wachten die inspanning af en kunnen dan wellicht op 24 juni a.s. de motie alsnog in stemming brengen.