SP wil actie college voor stalling voertuigen van de Goudse Reddingsbrigade

24 februari 2016

SP wil actie college voor stalling voertuigen van de Goudse Reddingsbrigade

Er is nog steeds geen oplossing voor de stalling van de vaar- en voertuigen van de Goudse Reddingsbrigade (GRB). Dit terwijl de unaniem aangenomen motie van de SP het college in juli vorig jaar al opriep een oplossing te vinden. Immers het werk dat de GRB doet is van levensbelang en wordt geheel uitgevoerd door vrijwilligers.

De SP heeft sinds augustus 2015 regelmatig navraag gedaan bij het college over de voortgang. Het overleg is nu al 7 maanden gaande, en er is nog geen oplossing aan de GRB door het college geboden. De motie van de SP, unaniem aangenomen in de gemeenteraad van 8 juli 2015, vraagt om een oplossing in natura of anders om geld te reserveren voor de stallingskosten van ca. € 10.000 per jaar. De vrijwilligers van de GRB kunnen deze kosten financieel immers zelf niet opbrengen. De SP vindt dat er nu een oplossing moet komen. De SP heeft het college reeds om opheldering gevraagd.

Fractievoorzitter Lenny Roelofs vindt het onbegrijpelijk dat de gemeente wel bijna 6 ton krediet verstrekt aan de stichting Goudasfalt, maar de GRB vooralsnog in de kou laat staan.  Zij roept het college op snel met een oplossing te komen, desnoods in geld zodat de GRB voorlopig zelf een stalling kan huren.