Kinderarmoede, dat klopt niet!

17 maart 2016

Kinderarmoede, dat klopt niet!

Foto: SP

Onder het motto “kinderarmoede dat klopt niet” gaat de SP op  19 maart en 26 maart in winkelcentrum Goverwelle in gesprek met inwoners over de aanpak van armoede onder kinderen.

Kinderen worden getrakteerd op leuke kleurplaten en op 26 maart is er voor  kinderen ook een leuke verrassing af te halen. Fractie voorzitter Lenny Roelofs: “Als we samen optrekken dan kunnen we kinderarmoede echt terugdringen. Dat vraagt wel om een ambitieuze aanpak van de gemeente.” De SP presenteert haar Armoede Aanvalsplan tijdens de behandeling van het nieuwe armoedebeleid in dit voorjaar.

400 000 kinderen in Nederland leven in armoede. In Gouda treft dit lot ongeveer 1200 kinderen. Zij krijgen niet  dagelijks een ontbijt of  warme maaltijd of nieuwe kleding wanneer dit nodig is.  Velen zijn afhankelijk van de voedselbank en hebben te maken met afsluiting van elektra en water. Ook vakanties, lidmaatschap van een sportclub,  verjaardag vieren, meedoen aan schoolexcursies is niet vanzelfsprekend. Dat klopt niet!