SP in actie voor ouderen tijdens NLdoet

12 maart 2016

SP in actie voor ouderen tijdens NLdoet

Foto: SP

De SP Gouda deed mee aan NL Doet op 11 maart in Goverwelle. In de Kwalitaria hielpen SP-ers ouderen uit Gouda, samen met stichting Present en de Vierstroom Zorg Thuis, in de watten te leggen.

SP-ers Annemieke Kruijt en Lenny Roelofs hebben een handje meegeholpen op deze middag. Annemieke Kruijt: "De middag begon met gezellig meezingen op "Daar in dat kleine cafe aan de haven" en "Tulpen uit Amsterdam". Daarna kregen we een drankje en gingen we aan de bingo." Annemieke en Lenny hebben meegeholpen in de bediening en hebben ook gezellig aan verschillende tafels gepraat met oudere buurtbewoners.

Iedereen kreeg cadeautjes van winkeliers uit het winkelcentrum Goverwelle: Wim Jansen gaf een klein bakje met tulpenbolletjes, van Van der Eijk kregen we heerlijke paaskoekjes mee en de AH zorgde voor volle boodschappentassen met onder andere appels, sinaasappels . Onderwijl verwende de medewerkers van de Kwalitaria iedereen met bitterballen, een zakje patat met mayo en een ijsje. Het draaiorgel maakte het geheel af. Al met al een gezellige middag! Annemieke en Lenny hebben zich al opgegeven voor volgend jaar, want voor herhaling vatbaar.