Geen containeropslag op sluiseiland Korte Akkeren

17 mei 2016

Geen containeropslag op sluiseiland Korte Akkeren

Foto: SP

Door een artikel in de Krant van Gouda is het de SP duidelijk geworden dat er een onderzoek gestart wordt naar de mogelijkheden om een containeroverslagpunt te vestigen op het sluiseiland vlak bij de Goudse woonwijk Korte Akkeren. Dit onderzoek zou worden gedaan op verzoek van het bedrijfsleven in Gouda (Gouda Onderneemt!, Combinatie Van Uden/Stubbe, Gouda Refractories).

In 2011 heeft de Goudse gemeenteraad bepaald dat het sluiseiland bestemd is voor dagrecreatie. Nu blijkt dat er een vraag is gesteld aan de Provincie Zuid-Holland om een onderzoek uit te voeren of een containeroverslagpunt mogelijk is op het sluiseiland! Een containeroverslag met hoge stapels containers, veel lawaai en licht-vervuiling in een wijk die toch al geplaagd wordt door veel overlast van industrie in de wijk. Dit mag niet gebeuren als het aan de Goudse SP fractie ligt. Daarom hebben we nu vragen gesteld aan het college, We vragen het Goudse college om aan de provincie te laten weten dat het beter is om dit geld en mankracht verslindende onderzoek stop te zetten.