Gouda in 2018 Roze Stad

1 augustus 2016

Gouda in 2018 Roze Stad

In 2018 kleurt Gouda Roze

SP fractie voorzitter Lenny Roelofs heeft altijd gepleit voor Gouda Roze stad. Ze heeft meerdere malen aandacht gevraagd voor de LHBT-rechten. De SP is er trots op dat in 2018 Gouda roze kleurt!!

bron: http://goudsdagblad.nl/gouda-2018-roze-stad/

Gouda kleurt in 2018 roze. In dat jaar mag de kaasstad zich de Roze Stad noemen en de bijbehorende Roze Zaterdag – de Nederlandse Gay Pride – organiseren. Dit heeft voorzitter Jet Valk van Stichting Roze Zaterdagen Nederland zaterdagmiddag in het Amsterdamse Vondelpark bekend gemaakt.

De Roze Zaterdag – de parade die de homo-emancipatie wil vergroten – wordt in juni of juli gehouden, dat is aan de organisatie. Maar de bedoeling is dat de Roze Stad het hele jaar door evenementen houdt.

Elk jaar krijgt een andere stad of gemeente de kans om zich te profileren als Roze Stad. Dit jaar is Amsterdam Roze Stad, volgend jaar verhuist de titel naar ‘s-Hertogenbosch, om in 2018 in Gouda neer te strijken. Geen enkele andere plaats in het Groene Hart was eerder Roze Stad.

Het Goudse organisatiecomité presenteerde een overtuigend bidbook aan het bestuur van de Stichting Roze Zaterdagen Nederland. ,,Belangrijk daarbij was de steun van het gemeentebestuur van Gouda, de goede samenwerking met bedrijven en instellingen en de ervaring die Gouda heeft met het organiseren van grote evenementen in het stadscentrum”, aldus Jet Valk.

Burgemeester Schoenmaker was in het Vondelpark aanwezig toen het nieuws bekend werd gemaakt: ,,Het is fantastisch dat Roze Zaterdag in 2018 in Gouda plaatsvindt. Een groep enthousiaste vrijwilligers heeft er veel werk van gemaakt om Gouda op de kaart te zetten en dat is niet onopgemerkt gebleven bij het bestuur van de Roze Zaterdagen Nederland. Wij gaan er in Gouda een mooi evenement van maken.”