Gouwenaars betalen het financieel verlies van het OKT waterpolo dames

17 oktober 2016

Gouwenaars betalen het financieel verlies van het OKT waterpolo dames

Foto: SP

Het waterpolo toernooi Dames OKT (Olympisch Kwalificatie Toernooi) van begin dit jaar is uitgedraaid op een financieel verlies. Uit de begrotingsstukken van 7 en 9 november a.s. blijkt dat de gemeente het tekort van het OKT (Olympisch Kwalificatie Toernooi) waterpolo dames in februari 2016 gaat betalen.

Het Groenhovenbad moest toen bijna 2 weken dicht voor het publiek vanwege het Olympisch Kwalificatie Toernooi dames waterpolo. Nu blijkt dat de burgers het tekort van het toernooi ook nog eens mogen betalen. "Burgers van Gouda zijn nu dubbel de klos" volgens SP fractievoorzitter Lenny Roelofs . “Het zwembad was twee weken gesloten voor het publiek en nu mag de gemeenschap ook nog eens opdraai voor het financieel verlies van dit prestigeproject. "  De gemeenteraad beslist op 7 en 9 november over hoe om te gaan met dit financieel verlies en bespreekt dit najaar ook de nieuwe Sportnota die aangeeft welke kant het op moet met de ondersteuning van sport door de gemeente . Het is voor de SP niet acceptabel dat alle burgers moeten betalen voor een verlieslijdend toernooi waarvan slechts enkelen profiteerden. Bovendien heeft Sportpunt Gouda een behoorlijke reserve, dus kunnen ze het ook prima zelf betalen volgens de SP.

De SP heeft al actie gevoerd rond het OKT en de sluiting van het Groenhovenbad in de maand september, en zij blijft het Groenhovenbad en Sportpunt Gouda nauwlettend volgen. Dit moet volgend jaar echt anders.