Wij houden van het Groene Hart. Geen gaswinning!

27 januari 2018

Wij houden van het Groene Hart. Geen gaswinning!

Foto: SP

De gaswinning houdt ons allemaal weer volop bezig na de beving van 3,4 op de schaal van richter in Groningen. Met dit in het achterhoofd willen de SP afdelingen Gouda, Woerden, Alphen, Zuid Holland en Utrecht dat Vermilion Energy haar verantwoordelijkheid neemt en afziet van gaswinning in het Groene Hart.

We moeten stoppen met de gaswinning en het niet verplaatsen. Daarom voeren wij ook actie tegen de voorgenomen gaswinning in het Groene Hart. Ons plan is om aardgasbedrijf Vermilion Energy op 17 februari tijdens een manifestatie op het Kerkplein in Woerden liefdeswensen te overhandigen van de inwoners van het Groene Hart. Als Vermilion van ons houdt dan laten ze ons met rust en gaan ze niet over tot gaswinning is het devies.

Eind oktober voerden wij ook actie tegen de plannen van Vermilion, maar de plannen zijn nog niet van tafel. Op dit moment is Vermilion nog geen gas aan het winnen bij Woerden, maar zij kunnen hier wel op elk moment alsnog toe besluiten. In Haastrecht ligt een zaak omtrent de vergunning voor het winnen van gas inmiddels bij de hogere rechter. Vermilion geeft hiermee een helder signaal: zij willen gas gaan winnen.

De inwoners van Gouda en het Groene Hart daarentegen zijn gebaat bij permanente uitsluiting van gaswinning in dit gebied waar natuur en mens op een unieke manier naast elkaar leven. Ook in Gouda gaan wij daarom met speciale ansichtkaarten de buurt in. Hierbij vragen wij de inwoners van het Groene Hart hun liefdeswens voor Vermilion op te schrijven. Laat je hart spreken en vul ook een kaartje in wanneer we langskomen!

• Waar: Kadebuurt en omgeving
  • Wanneer: Maandag 29 januari, donderdag 1 februari, maandag 5 februari en donderdag 8 februari.
  • Hoe laat: 19:00 uur – 20:30 uur