Behoud het fietspad op de Raadhuisweg/Zoutmansweg in Reeuwijk!

7 januari 2019

Behoud het fietspad op de Raadhuisweg/Zoutmansweg in Reeuwijk!

Foto: SP

A.s. zaterdag, 12 januari 2019, wordt er door leden van de SP in samenwerking met de burgers van Reeuwijk een ludieke actie georganiseerd op de Raadhuisweg/Zoutmansweg om te voorkomen dat het huidige fietspad komt te verdwijnen en de fietsers, waaronder schoolgaande kinderen, op de rijbaan moeten fietsen. Want fietsstroken op de Raadhuisweg/Zoutmansweg zijn ongeluk-stroken.

Er wordt een fietstocht gehouden en op de Koeienbrug worden er handtekeningen opgehaald om te protesteren tegen de plannen van de gemeente. De aanvang van de actie is om 13.00 uur op de Koeienbrug in Reeuwijk en rond 14.30 uur wordt het afgesloten.

Bewoners van Reeuwijk zijn ook een petitie gestart om het fietspad te behouden.

Reacties

Opmerkelijk dat u morgen als Goudse politieke partij in onze gemeente een protestdemonstratie komt houden. Waar was de SP toen het proces voor aanleg van de Randweg gaande was en dringend werd gevraagd aan Gouda om een doorsteek op de Plaswijckweg thv Laurahoeve (groen stuk zonder woningen) om daar mee EN het doorgaande verkeer op de Bodegraafsestraatweg (eigen Goudse inwoners) en Zoutmansweg/Raadhuisweg met duizenden verkeersbewegingen te verminderen en ook nog eens heel veel baat te hebben vanwege vermindering verkeer op de Plaswijkweg t.h.v. scholen/sportlokalen. En dat alleen omdat men angst had voor toename vrachtverkeer terwijl dat op zeer eenvoudige wijze voorkomen kan worden middels portals en bebording.

Wij zijn door een bewoner ( tevens actief lid in onze afdeling) uit Reeuwijk benaderd om de strijd voor het behoud van het fietspad te steunen. Voor het behoud van het fietspad hebben we ons overigens al eerder ingespannen.
Als lokale SP afdeling voeren we altijd actie in samenwerking met bewoners. U verwijst naar de aanleg van de Randweg, ik kan niet nagaan of bewoners toentertijd de SP hebben benaderd met de vraag of wij hun strijd actief zouden willen ondersteunen. Ik vind het belangrijk om te benadrukken dat wij, of het nu gaat om verkeersveiligheid, betaalbaar en gezond wonen, goede zorg voor iedereen of een sociale overheid zij aan zij staan met bewoners die willen strijden voor een sociale buurt, dorp of stad.