Meer dan 200 mensen komen in actie tegen huurverhoging

16 mei 2020

Meer dan 200 mensen komen in actie tegen huurverhoging

Foto: SP

In korte tijd kwamen ruim 200 huurders uit Gouda in actie tegen de huurverhogingen in de sociale en vrije huursector. Zij ondertekenden de petitie die de SP is gestart om de huurverhoging tegen te houden.

Top 3

De SP heeft een top 3 samengesteld van verhuurders in Gouda die de hoofdprijs van hun huurders vragen. De top 3 bestaat uit Ally Properties, Nationaal Grondbezit en MVGM. Zij verhogen de huren met meer dan 5%.

De corporaties

Mozaïek Wonen vraagt niet de maximale huurverhoging maar laat de huren voor “hogere” inkomens wel met 5,6% stijgen. Woonpartners en Qua Wonen maken geen gebruik van de mogelijkheid deze huren  extra te verhogen. Maar ook daar stijgen wel alle huren.

0% is genoeg

Huurders geven aan dat zij de huurverhoging niet kunnen betalen. Huren gaan soms met meer dan 40 euro per maand omhoog. Huurders betalen nog steeds voor de vorige crisis en van velen lopen de inkomsten terug. In onze regio heeft tot op heden alleen in de Krimpenerwaard Van den Berg en van Willigen Vastgoed Investeerders besloten de huren te bevriezen voor hun huurders. Wij roepen daarom alle verhuurders in onze regio dit goede voorbeeld te volgen en de huur niét te verhogen. 0% is genoeg.

Ben je huurder en heb je de petitie nog niet ondertekend? Ga dan naar de petitie en doe mee!