Live - Jasper van Dijk (SP Tweede Kamer) op 4 februari over verhogen minimumloon

23 januari 2021

Foto: SP

Op donderdag 4 februari om 20 uur is Jasper van Dijk te gast in een digitale bijeenkomst, georganiseerd door de Goudse SP, over het verhogen van het minimum loon.

Jasper spreekt over de plannen van de SP voor de noodzakelijke verhoging van het minimumloon en beantwoord vragen.

De SP strijdt voor een verhoging van het minimumloon van 10 naar 14 euro per uur. Mensen met een minimumloon nu kunnen nu 20% minder diensten en producten kopen dan 40 jaar geleden. In een rijk land als NL groeit 1 op de 9 kinderen op in armoede. Geen enkel kind zou dit moeten overkomen. Winsten van grote bedrijven stijgen, terwijl lonen achter blijven. De rijken worden rijker, de armen worden armer. Er is geld genoeg voor het verhogen van het minimumloon.

Minimum loon van 14 euro is brood nodig.
De doelgroep die daar voor in aanmerking komt heeft al zo weinig, dat de verhoging in veel gevallen zal worden uitgegeven in de winkelstraat. Daardoor zal dit ook de middenstand een boost geven. Dit is op zijn beurt weer goed voor de binnensteden en leegstand in de winkelstraat!

Helemaal mee eens Wim!