SP in actie voor een eerlijk loon op de Dag van de Arbeid

1 mei 2021

SP in actie voor een eerlijk loon op de Dag van de Arbeid

Foto: SP

Vandaag, op zaterdag 1 mei, vieren we de Dag van de Arbeid. In Gouda vraagt de SP (met stoepkrijt & posters) aandacht voor een eerlijk minimum loon. De SP wil dat het minimum loon verhoogd wordt naar 14 euro.

Foto: SP

Omdat het minimumloon nu zo laag is en mensen anders hun gezin niet kunnen onderhouden, moet hun inkomen aangevuld worden met huur- en zorgtoeslag. Deze toeslagen betalen we natuurlijk allemaal samen uit de belasting. Maar het is onrechtvaardig dat de Nederlandse belastingbetaler op moet draaien voor miljarden euro’s aan toeslagen, omdat grote bedrijven het vertikken om hun werknemers beter te betalen. Werknemers zoals vakkenvullers, caissières, werkers in distributiecentra en schoonmakers, die mede onze samenleving in de Corona crisis draaiende hebben gehouden, verdienen een loon waar je normaal van kunt leven.