Politiek café zaterdag 29 oktober: Koopkracht en energiearmoede

24 oktober 2022

Politiek café zaterdag 29 oktober: Koopkracht en energiearmoede

De koopkracht van mensen staat onder druk. Veel huishoudens kunnen nauwelijks meer rondkomen door de stijgende prijzen, met de exploderende energietarieven als absolute uitschieter. Mensen betalen zich blauw terwijl energiebedrijven recordwinsten boeken.

Hoe ernstig is de situatie? Welke politieke keuzes hebben tot deze crisis geleid? En hoe kunnen we weer zeggenschap krijgen over onze energierekening?

Daarover praten we op zaterdagavond 29 oktober tijdens ons Politiek Café in Buurthuis De Speelwinkel (benedenverdieping). SP Tweede Kamerlid Bart van Kent bespreekt de koopkrachtcrisis, Buurtactiviste Miranda Hagen vertelt over de gevolgen van wonen in een slecht geïsoleerd huis. SP Gouda en Krimpenerwaard Voorzitter Robert Brand vertelt over wat we kunnen doen om deze crisis te bezweren, lokaal en nationaal.

Kort samengevat:

Wat: Politiek Café SP – Koopkracht en Energiearmoede
Wanneer: Zaterdag 29 oktober, aanvang 20:00 uur
Waar: Buurthuis De Speelwinkel (Raam 60-62, Gouda)
Wie: Bart van Kent, Miranda Hagen, Robert Brand