Politiek Café: Uitbuiting, Migratie en de EU

3 mei 2024

Politiek Café: Uitbuiting, Migratie en de EU

Foto: SP

Een recordaantal mensen over de hele wereld is ontheemd. Oorlog, ongelijkheid en uitbuiting dwingen miljoenen mensen om huis en haard te verlaten en hun toekomst ergens anders te zoeken. Miljoenen mensen op drift, met alle gevolgen die daarbij horen. Ook dichtbij huis.

Wat zorgt voor deze migratiestromen? Wie hebben er voordeel van en wie betalen de rekening? Welke rol spelen de beslissingen van de EU in deze moderne volksverhuizing? En hoe zorgen we voor een menswaardige oplossing voor het migratievraagstuk?

Deze vragen staan vrijdag 17 mei centraal in het SP Politiek Café: Uitbuiting, migratie en de EU in De Speelwinkel. Het begin van de SP naar de Europese Verkiezingen van 6 juni.

Onze gast is Bram Roovers (24), nr. 3 op de Europese Kandidatenlijst van de SP. Bram studeerde internationale betrekkingen en is werkzaam voor de Kamerfractie als beleidsmedewerker Europese Zaken. Hij ziet dagelijks hoe de EU functioneert als een instrument van het grootbedrijf, waarbij werkende mensen wereldwijd tegen elkaar worden uitgespeeld. En nergens is dat zo schrijnend zichtbaar als op het onderwerp migratie.

Het SP Politiek Café: Uitbuiting, migratie en de EU is in Buurthuis De Speelwinkel (Raam 60-62) en start om 20:30 uur (inloop vanaf 20:00 uur).

Toegang is gratis. Aanmelden kan hier of via gouda@sp.nl