Nieuw enthousiasme tijdens Europese Verkiezingscampagne
Nieuw enthousiasme tijdens Europese Verkiezingscampagne
De Europese Verkiezingen hebben niet geleid tot waarop was gehoopt: Een zetel en daarmee een terugkeer in het Europees Parlement. Toch kenmerkt de Europese verkiezingscampagne zich door een ommekeer: Nieuwe energie, nieuw enthousiasme voor het nieuwe partijleiderschap.
De verkiezingscampagne was kort en intensief. Deze begon met een Politiek Café over Uitbuiting, Migratie en de EU, met SP-kandidaat Bram Roovers als hoofdspreker. Een onderhoudend en diepgravende avond waarin werd ingegaan op de kern van het migratievraagstuk en de rol die de EU speelt.
De campagne-aftrap in Leiden leverde veel positieve reacties op van het winkelende publiek. Deze positieve energie was ook merkbaar in Gouda op de zaterdag voor de verkiezingen, waar veel Gouwenaars een kritische blik op de EU wierpen. De positieve sfeer vertaalde zich naar de stationsacties, waar veel mensen zich toch nog lieten overtuigen voordat zij hun trein haalden.
Helaas heeft de verkiezingscampagne niet geleid tot waarop was gehoopt: Een zetel en daarmee een terugkeer in het Europees Parlement. Toch kenmerkt de Europese verkiezingscampagne zich door een ommekeer. We merkten nieuw enthousiasme op straat, nieuwe energie bij de actieve leden als gevolg van het nieuwe partijleiderschap. De Europese Verkiezingen kwamen voor een definitieve ommekeer helaas te vroeg, maar de weg naar boven is onmiskenbaar ingezet.